Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

lördag 31 juli 2010

Snart är semestern slut.

Mattes semester börjar närma sig slutet. Därför har hon häromdagen invigt den nya baddräkten genom att utföra trädgårdsarbete i denna lätta klädsel. Dock inte häck-klippningen, den genomfördes med långbyxor på.

Vi fyrbenta semestrar ett tag till.  Dvs någon semester kan man knappast tala om när Kairo, pudelpirayan med raketbränsle i rumpan, är i farten. Då får man rejsa, jag först och han efter, jag fintar, han genar. Fuskar gör vi båda, han drar mig i pälsen och jag lägger helt sonika en tass över honom. Ikväll försökte han gömma sig i mattes rabatt vid dammen, den mikroskopiska. Där växer ett stort, tätt bestånd av jättedaggkåpa och praktlysing. Så tätt så Kairo inte fattade att rabatten tog slut och dammen började så han stod på näsan rakt ner i dammen och frustade som en flodhäst när matte lyfte upp honom.

Vem är starkast?
Gissa vem som hoppat i mattes
dammrabatt!
Vi har varit i skogen också, men då fick Kairo vara kopplad. Matte sa att hon klarar inte två opålitliga (va?!, jag - opålitlig?, jag som faktiskt har kommit in genom ytterdörren flera gånger alldeles av mig själv nästan sista dagarna) lösa samtidigt. Dessutom var han ganska trött redan och behövde inte rejsa mer. Vi körde lite spår, men det var helskottans varmt.

Godis??? Då kommer vi alla!
Va? Skulle jag komma in?
Kairo, den stackarn, har fått stå på trimbordet igen. Hans matte, min lillmatte, har klippt och friserat, och rakat och borstat. Ja, det var kanske i en annan ordning, men vem bryr sig? Inte sa han mycket heller den här gången.

Ord är överflödiga.
Vädergudarna har haft kul den här veckan. Flera dagar i rad har vi vaknat till åskknallar, blixtar och dunder och skyfall i ett par timmar. Sedan har det klarnat upp och dagen har blivit varm och solig. Och idag har den nya tvättmaskinen anlänt. Jag kollade upp ordentligt när matte och husse startade den första gången.
Godnatt hälsar Nelsson.

3 kommentarer:

Erika sa...

Det var en Mycket Snygg Baddräkt. Lite Gudrun-Sjödén-aktig.

Vad roligt de har era pudlingar! Gott att se.

Leone sa...

Tumme upp för badräkt! Maj-Britt - klipp bort pälsen på baksidan av bakbenen fram till dit där vecket blir när du böjer benet. Då får snyggingen vinklat bakställ! Superduktiga du!!

Anna sa...

Sv: Heeeej! Dom hälsar tillbaka! Skitsnygg badräkt Kändis lite 60-tal precis i min smak ;) Söta hundar :D
Kram Anna