Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

torsdag 1 juli 2010

Sitta i balja

Ser ni att matte har slarvat med rakningen?
Ja, det är vad jag har lärt mig ikväll. Matte sa att det var plåster på såren eftersom hon skötte om pudelpirayan medan jag fick ta med husse ut på kvällsprommis. Jag sitter gärna i en balja bara det är i kombination med Frolic, eller vad det nu var.
Dessförinnan lekte jag länge o väl med en boll. Jag höll den i munnen  och lekmorrade samtidigt åt pudelpirayan. Han fattade ju förstås vad jag ville men så fort jag ökadepå liiite med morret, då slängde han sig på rygg eller tog plats hos matte. Sen var han där igen och hoppade runt nosen på mig tills jag morrade (med bollen i munnen, det gäller att hålla reda på sina saker). Nu trynar han i mattes knä, ser ut som en liten katt. Själv har jag koll på läget från min plats under ett bord.
To be continued ....    another day.

Inga kommentarer: