Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

söndag 24 januari 2010

Skogen igen



Så har vardagen tagit vid igen efter alla helger, vinterkräksjukor, andra sjukor, släktingar från när och fjärran och matte har äntligen (tycker hon själv) återgått till sin ordinarie arbetsplats efter nästan ett halvårs utlokalisering (eller om det var inlokalisering) till Norra Europas Modernaste Sjukhus. För mig har det blivit nyordningar med hunddagis två dagar i veckan. Jag känner dem där nu, och man får gå på många och långa promenader och resten av tiden kan man ägna åt att hålla koll på de andra dagisjyckarna.

Apropå promenader så har vi idag varit i skogen för förstå gången på ett tag. Förra helgen tog vi en långpromenad med Meija i utkanten av centrum i stället. Lillmatte tränade lydnad med mig, jag hade långlina stora delar av vägen då. Men idag var det annat som gällde: vi for till skogen på andra sidan sta´n. Lösa och lediga fick vi kuta runt bäst vi ville, jag och Meija. Inte en bil, inte en människa, inte en hund,  inte en snöskoter, inte ett skoterspår, inte ens ett litet skidspår träffade vi på. Nej, bara snö och en rätt väl plogad skogsväg där vi drog fram. Dvs jag drog fram och Meija lufsade mest på. Jag försökte få igång henne men hon var trögstartad, lite kamp hade vi om en trasa matte hade med sig, men Meija gav sig alldeles för fort. Snabb var hon däremot när matte ropade på mig (ja, inte lika snabb som jag föstås, men nästan), för matte hade köttbullar i fickan. Jag kom varende gång matte ropade. Vi tränade lite KOPPLA några gånger och matte var imponerad. Men luttrad som hon är muttrade hon något om helt störningsfritt - Meija räknas inte som störning.

Kolla här nedan vad duktiga vi är på SITT, en liten stund i alla fall. Och matte har mixtrat lite med bilden så vi skulle synas bättre och snön försvann nästan i processen.


Meija och jag i snöskogen 24 januari 2010.




/Nelsson

1 kommentar:

Drutt sa...

Skogen igen?!

Det kan jag säga varje morgon, varje lunch, varje eftermiddag. Inte på kvällen, för mörkt, säger matte.

Jag ville bara skryta lite. Även om det naturligtvis inte ligger för mig att göra.

Ett aber: Lite kallt nu. Saxar och rakmaskin återfanns tyvärr.

Grr