Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

torsdag 28 januari 2010

Nelsson funderar över vädret.

Det är ingen ordning på världen - ja därborta i Haiti är det ju verkligen ingen ordning, men härhemma är det också lite oordning på naturen. Igår tordes man knappt sticka ut snoken utanför dörren - matte tvingade ut mig på en morgonprom i begynnande snöstorm, värre blev det under dagen. Matte höll på att blåsa bort i grannstaden när hon väntade på bussen efter jobbet. Hon var på nå´n slags träff med arbetskamrater. Jag märkte nog att hon luktade HUND när hon kom hem. Hörde hur hon för lillmatte beskrev muskelknutten Douglas som kärvänligt puffade på matte och tvättade hennes hals när de hälsade på varandra. Hon sa att jag var som en FJÄDER jämfört med Douglas. Jag som inte ens ser ut som en nyplockad kyckling längre. Undras om man får träffa den där Douglas nå´n gång, han är visst en rottweileramstaff. Sedan höll matte på att fastna i snödrivorna som bilpassagerare innan hon kom hem med bussen igen.

Idag har snöstormen bedarrat och husse har fått ägna halva dagen åt att ta hand om resultatet. Matte fortsatte projektet efter vår kvällsprom som blev kort. För nu är det -22 igen och jag måste ha hundtäcket. När matte tar fram det brukar jag sticka och gömma mig. Onödigt plagg om jag får säga min mening.

NÄÄ, i sån´t här väder med snöstormar eller massor med minusgrader då kan man lika gärna knoppa in lite extra.


4 kommentarer:

Erika sa...

En bedårande pudelipudlis i sin korg!

Anonym sa...

Ser Puzzel ett täcke dryper han iväg kvickare än kvickt trots att han stod vid dörren stunden innan och gärna ville gå ut :o)

Majsan

Drutt sa...

Våga vägra täcke=släktdrag

Drutt sa...

P.S. Att du vågar visa kulorna så där. Tänk om din matte får samma idéer som min!