Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

tisdag 30 mars 2010

HURRA!

Idag fyller jag tre år. Grattis till mig och mina kullsyskon Monya, Drutt och Koffie! Här har jag firat med lammfilé till middag, åt lite för fort, spydde upp en del. Fick senare extragott hundgodis och har strosat runt efter matte för att beveka henne att GE MIG MER! Men jag var tvungen att fastna på bild först och sedan tränade vi lite med den klickande grunkan och en boll.
Ute duggar vårtecknen tätt just nu = traktorerna står som spön i backen här utanför ikväll. Isrivning på gatan, mastodontstora plogvallar vid infarten till vårt hus, inget för matte att ta hand om för det ingår i isrivningen att de fraktas bort av jättetraktorer. Precis när vi var ute på kvällsrundan körde de i skytteltrafik utanför vårt hus. I söndags däremot fick matte ägna tre timmar åt snöskottning. Hon var ganska mör efteråt och orkade knappt gå ut med mig.
Ett annat vårtecken är att jag för första gången på länge känt asfalt utan snö under tassarna igen en kort liten bit på kvällsprommisen. Och matte klampade ner i en jättevattenpöl med issörja i. Klantigt, säger jag bara.


En 3-årig pudelkille.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Nelsson, många pussar på nosen från oss.

Majsan & Puzzel

Leone sa...

HIpp hipp hurra!!!!/Leone

Anonym sa...

Grrrrrattis i efterskott hurrar Tilda och Vippe!