Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

måndag 9 juli 2012

Vakta trädgård


Vi vaktar för fullt, det var inte idag, men vi såg
likadana ut den där dagen.

Matte säger att idag har det varit sommarens finaste dag hittills. Jag är faktiskt benägen att hålla med, även om vi fyrbenta inte fått se så mycket annat än närområdet idag heller. Men vi tog faktiskt en tur längs träsket på förmiddagen och sedan har vi chillat i trädgården mest hela dagen. Matte, hon har jobbat och jobbat så svetten lackade, planterat balkonglådor och annat, friserat häcken mot gatan, lagat mat åt två- och fyrbenta.

Också full vaktstyrka häromdagen.

Ja chillat och chillat. Jag har skött mitt självpåtagna uppdrag som vakthund alldeles utmärkt om ni frågar mig. INGEN har passerat, pratat högt eller lågt, skällt i de närmaste tjugo kvarteren eller så, lekt eller gjort något annat utan att jag talat om med ljudlig stämma att här är det jag som vaktar och bestämmer vem som får göra vad. Jaja, matte har väl lite att säga till om också. Men inte Kairo och inte husse, lillmatte bryr jag mig inte om för hon är inte hemma. Kairo, han har mest ägnat dagen åt att kuta efter mig när jag kutar till staketet och skäller ut någon och dessemellan har han hjälpt matte med planteringarna, grävt ner och grävt upp sina tuggben på diverse ställen, tuggat på mattes skor, lekt vem-kan-springa-fortast-med-en-petuniaplanta-i-munnen-leken (den leken gillade inte matte), dykt ner i plantjordsäcken och gömt ett tuggben på toan när det inte fanns något säkert ställe ute.


Som tur var slapp vi äta den här konstiga maten som
matte och husse åt utomhus ikväll.

På kvällen fick vi middag ute och sedan fick vi äntligen gå en runda igen. Då fick matte plötsligt för sig att vi skulle TRÄNA, typ 10 minuter eller så, man ska inte ta i för mycket när man är otränad. Det blev lite platsliggning för mig och utställningsträna för Kairo och båda fick vi träna passivitet när den andre tränade. Måste säga att Kairo har blivit betydligt mycket bättre på det än förut. Och omgivningarna på Banverkets parkering är störande, folk, bussar, hundar och tåg. Klart att man inte kan hålla koll på matte då.


                      

1 kommentar:

Erika sa...

Eller hur, men får gå ut lite löst när man tränar upp sig. Signatur *saggig matte*