Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

lördag 17 april 2010

Nej se det snöar, nej se det snöar, det var väl roligt hurra!

Jaha, så har man beträtt utställningsringen på inoff igen då. Det blev en lång dags färd mot - ingenting. Eller ja, jag blev ju BIR förstås (i den mördande konkurrensen med mig själv), men se´n tog turen slut trots att lillmatte gjorde sitt bästa för att få mig att 1) sluta gnälla för att matte inte stod precis bredvid, 2) stå åt rätt håll, 3) stå snyggt, 4) trava på en pudligt elegant sätt (ett helt onödigt sätt att visa upp sig på, jag tycker att krabbgång är väl så bra). Våra trimbordsgrannar under dagen var två stycken bichon havanais som vi träffar ibland på prommisarna i vårt närområde. De gick det bättre för, den ena blev unghunds-BIS, den andra reserv-BIS i öppen klass där jag blev utkonkurrerad. Några pudlar såg vi också, en dvärg som tävlade i valp-ettan och ett par storpudlar i publiken.
Igårkväll blev jag tillsnofsad igen av mattes arbetskompis, rakning här och klippning där. Blev en sen middag hemma efteråt. Matte var uppe halva natten och letade efter viktiga hundpapper och annat som behövs under en utställningsdag.
Under dagen friskade det på utanför och snömoln drog in, säkert fanns där aska från den sprutande vulkanen med det omöjligt-att-uttala-namnet också, vem vet. Hur som helst tog vi ett par foton i snöyran utanför lokalen innan vi for hem igen. Och nu ligger det ett vackert vitt kramsnötäcke över all ful svart gammal snö.
Var är min päls? Behöver den i snöyran!

3 kommentarer:

Erika sa...

Vad bra Nelsson passar i continentalen!

Majsan sa...

Snyggt!!

Leone sa...

Snygga vovven!
Ingen krabbgång i juli - tack! Du får be matte ta fram cykeln...