Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

söndag 19 september 2010

Just nu

.. lillmatte kör lydnad i hallen: - Kairo, sitt! Nelsson sätter sig. - Nelsson, puss! Kairo försöker ta klickern.
- Time out! Nelsson och Kairo mäter sig mot varandra. Och ut på tomten för att rejsa en stund.

Hoppas ni alla kära läsare har gjort er medborgerliga plikt och röstat idag. Det har vi gjort här. Nelsson fick följa med på en 1,5-timmes promenad till och från vallokalen. Där fick han träna platsliggning medan husse var in och röstade. Många saker att kolla på: bilister, cyklister, valsedelsutdelare, folk som kom och gick. Det blev två 2-minuterspass medan husse röstade. Gick mycket bra, fast matte stod ju på koppellängd förstås. Där utanför sporthall, badhus och polisstation törs man inte ha hunden lös.

Vad jag röstade på???? Ja, jag kan säga så mycket som att sakfrågorna var inte det som avgjorde, utan snarare de ideologiska grunderna som sitter i sedan barnsben. Och så personröstade jag på yngre kvinnor i alla tre valen.

På eftermiddagen har vi varit i Gruvbergsskogen. Först en promenad med hundarna lösa i olika omgångar, vill inte ha ett okontrollerat rejsande med de två pudelkillarna i full frihet. Nelsson är visserligen skapligt bra på inkallning numera men skulle tro att han har glömt det mesta i ett rejsningsläge med Kairo. Sedan fick Nelsson gå ett spår med 5 apporter och en slutapport, vet inte hur långt det var men det tog nog 20 min för honom. Gick jättebra om jag får säga det själv. Nelsson tog de tre första, passerade 4an och 5an men jag visade dem och vi lekte lite med dem och slutet tog han. Sen blev det köttbulle och Frolic.

Nu väntar sjömansbiffen. Nelsson har knoppat in igen på hallgolvet. Kairo lyckades blöta ner hela sig själv genom att rulla runt i den nyklippta gräsmattan, som fortfarande var lite fuktig efter några regndroppar tidigare idag, och få hela pälsen fullproppad med gräsklipp som pricken över i utanpå kvistar och barr från skogen. Han vistas på trimbordet nu.

Morsning korsning. Ikväll blir det valvaka framför TVn.
-Var är godiset?

Dragkamp! Jag ger mig aldrig!

Nelsson tränar platsliggning i skogen,
med Kairo och lillmatte som störning.

2 kommentarer:

Arlo sa...

Tja grabben! Tack för att du tittade in hos mig och grattade! Kul med platsliggning utanför vallokalen. Det gäller att passa på! Ha en fin kväll!

Erika sa...

Det var en dottig liten Nelsson! Och en dottig matte som har greppat detta med störningsträning till fullo. Starkt jobbat!

Jo, nog har vi röstat alltid. Jag ser det som ett privilegium. Idag är man ju i lätt chock över SD i riksdagen dock. Själv ligger jag alltid i mittenfåran och guppar. Den passar mig, som den veliga typ jag är. Man kan ju betrakta allting från så många håll :D.

Kram från oss.