Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

lördag 21 augusti 2010

Skogen idag

Ja, vi började med en kort tur runt närmsta villakvarter. Då träffade vi på grannens labradordam Molly och jag fick så stor lust att krypa in genom deras staket. Matte märkte detta och lyfte helt sonika över mig. Så fick vi leka en stund. Labradorer är enl min mening ett trevligt släkte, men ack så slöa. Efter några varv la hon sig ju bara. Men vi hade kul i alla fall. Hon reste sig igen och vi drog några repor till på deras gräsmatta.

Sedan for vi till Gruvbergsskogen en stund. Kairo ska tränas på att vara lös i skogen, så vi fick varva lite vem som var i koppel och vem som fick springa. På slutet fick jag gå ett spår med tre apporter och en leksak. Inte så långt, kanske 200 m. Ja, det var kul, kunde knappt vänta på att få komma iväg medan matte höll på och trasslade upp linan. Matte hade fuskat och satt upp plastpåsar vid apporterna men hon sa att jag var jätterbra på spårandet. Nosen i backen och gick klockrent till första som jag passerade i god fart, nästa tog jag, den tredje markerade jag och leksaken på slutet med en godis under tog jag! Nu funderar matte på hur man bär sig åt för att jag ska plocka upp apporterna och inte bara glo på dem.

Jag har problem med ena örat, så idag har vi kört öronrens igen och matte hittade något gammalt jox (Surolan) från förra sommaren som hon droppat i. Nu hoppas vi det räcker till några gånger till och att örat sedan blir friskt.
Kairo i skogen.

Kom upp hit om du kan!

3 kommentarer:

Leone sa...

Heja på!
Gör ett ordentligt avslut vid varje apport. Stanna - gå fram, ge godis. Bra att du satt upp påsar/snitslar så att du kan bromsa innan han gått förbi. Viktigt att han stannar vid dem.
Lycka till!!
Ser fram emot att få in lite tävlingsresultat från lydnad och appellspår... känn pressen!
uppfödaren

Anonym sa...

Oooh en sådan liten söt svart rumpa som far fram i skogen <3 och en ståtlig kille på sin sten. Det är härligt när man är i skogen.
/Majsan

Lotta sa...

Usch det där med öron är jobbigt. Funderar på att ta bort mina. Bara ont, bekymmer och strunt.