Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

söndag 6 juni 2010

Passivitetsträning

Ja, det är vad jag ägnat stor del av den här dagen åt. Vi for iväg till nå´t jippo där lillmatte skulle spela i orkestern och husse sjunga i kören. En massa folk stod där, jag och matte också. Folk med flaggor och de marscherade hit och dit och kommunalrådet sa några  (alltför många) väl valda ord, kören sjöng, orkestern spelade, kommunalrådet sa något mer, en tjej sjöng solo utan komp på ett annat språk, vi pratade med bekanta och väntade. Jag väntade mer än någon annan. På att få gå därifrån, på att lillmatte eller husse skulle komma, på att något KUL skulle hända. Men nej. Det gick bara ut på att vänta. Inte fick jag skälla heller. Så åkte vi till slut hem efter ett bra tag. Efter all denna väntan var det väldigt skönt att sträcka ut sig framför spisen medan matte lagade mat.
Glad nationaldag på er!

3 kommentarer:

Vippson sa...

Bäste pudelbroder... Mitt djupa deltagande en dyster dag som igår. Min matte var inne på samma trista spår som din. Jag låg uppkopplad i två timmar medan hon hjälpte till på en lydnadstävling. Vad kunde de där fåniga elithundarna som inte jag kan??? Öhum. Rätt mycket när jag tänker efter, förresten. Så undrar jag om du ska få hem en sådan där läskig liten valp? Kan du i så fall inte be att få byta till en snygg tjej? Gärna rottweiler. Bästa hälsningar från Vippson

Anette och Olle sa...

Stackars dig som fick öva passivitet så länge. Jag skulle aldrig klarat att sitta och vänta så länge utan att något hände.

Leone sa...

Snart Nelsson kommer vi! DÅ blir det ingen passivitet på måååånga dagar! Dock får du enkom roa dig med de äldre eftersom Sus-bus då har flyttat till ny familj. Monya är anmäld till Piteå!