Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

måndag 21 juni 2010

Kairo har anlänt!

San-Jo-Les Kairo, 8 veckor idag.

Idag på förmiddagen har matte och lillmatte gjort en resa med bil t o r Övermorjärv. När de kom hem hade de med sig den här till pudel maskerade krokodilen. Jag måste säga att han är liiite jobbig, men ändå intressant. Han tog sig friheten att morra Åt Mig bara för att jag var lite studsig och nyfiken. Vad är det för fel med det?
Sedan har jag haft ett himla sjå att hålla koll på honom hela dagen. Lillmatte har hjälpt till. Eller var det jag som hjälpte henne kanske? Den här pudelkrokodilen har i a f inte lämnat henne en sekund knappt. Själv fick jag minsann klara mig utan matte hela eftermiddagen för hon for iväg till jobbet. Och den maskerade krokodilen nosar runt, käkar, kissar, bajsar och sover. Inget rejsande med mig inte. Nä, när jag kommer med bästa kampleksaken drar han sig undan och lillmatte kampar istället med mig. Undras hur detta ska sluta?
Jag och Kairo och mattes ben.

                                   Kairo vilar på sin mattes =min lillmattes ben.

Som ni ser så är jag i a f ganska snäll och bråkar inte. Nä, jag gör som matte och lillmatte säger, som den väluppfostrade pudelkille i sina bästa år som jag är. / MVH  Drefvikens Fred Astair, även kallad Nelsson.



4 kommentarer:

Vippe sa...

Ja, valpar är inte mycket att ha. Men snart blir han stor och då kanske ni kan slåss!

Matte har ingen smak. Hon tycker att Kairo är jättesöt och tycker att jag ska gratulera till er nya familjemedlem. Men så långt sträcker jag mig inte. Möjligen om det hade varit en rolig rottweilertjej.

Kollegiala hälsningar från Vippe

Lotta sa...

Åh, vad jag blir avundsjuk. Byte? Ni får Drutt!

Anonym sa...

Oooh en liten vappis <3 Riktigt känner hur det suger i tarmen, men sedan tittar jag på mina två och tänker att jag har så det räcker ;0) Önskar er alla en Glad Midsommar!
Kram från Majsan, Puzzel och Zweetie

Leone sa...

Grattis till liten Kairo!
Nelsson, snart får du all chans i världen att rejsa... då kommer syssteryster tillika Malva. Får se om jag måste leasa ut Kajzza (tror äntligen löpet är på väg)
Och fullt så kul ska ni inte ha!

kramar
uppfödaren