Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

måndag 24 maj 2010

Matte funderar

Läser lite bloggar som jag följer och hoppar lite hit och dit som man gör när man surfar runt och följer länkar. Från Sir Edisons blogg kommer jag vidare till Princessorna, de riktiga, inte de med titlar och uppmärksammade i massmedia, utan de andra, de som finns bland oss vanliga. Eller borde finnas för en del av de är inte längre här.  Och då tänker jag på hur orättvist det är. Här har vi haft konfirmation idag, visserligen i litet format i hemmet efter kyrkans större format och en del hade många släktingar. Jag tänker på hur lyckligt lottad jag är som har min snart 15-åriga  Princessa, full av liv och som just upptäcker just livet. Och hur jag i samma kyrka iförd samma klänning (idag förstärkt med några tryck-knappar för att klara pressen från det den skulle dölja...) för snart 15 år sedan var med om hennes dop. Då var vi bara de allra närmaste där. Idag var kyrkan fullsatt. Konfirmanderna strålade. Inte är jag särskilt kyrklig av mig, men man kan inte undgå att gripas av stämningen.
Surfar vidare och hamnar som alltid på olika pudelsidor. Kollar lille Olle, en söting från Forsfararens. Och avundas valpträffen vars bilder jag hunnit studera. Min egen Pudelkille har softat i trädgården mest idag och en tur har vi hunnit till Gruvberget på kvällen. Det är fyra veckor sedan sist vi var där. Nu var det snöfritt, labradåran hann förstås till sin mattes förtret bada ett antal gånger i mestadels gyttjeliknande pölar. Herr Nelsson hoppade elegant över en mindre bäck över stigen. Inte blöta tassarna i onödan!

Inga kommentarer: