Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

söndag 26 februari 2012

Nelsson har ordet

Först och främst vill jag ha sagt att det är MYCKET trevligare att gå ut med matte när inte Kairo är med. För första gången på länge slapp jag ha med honom i kväll. Matte och jag fick en rask tur utan en massa tjafs, jag fick strosa på i släpande koppel (jag har sagt det förut: matte tror hon har bättre koll på mig då än om jag är helt lös - ha, det är vad hon tror ja). Hur som helst så höll jag mig någorlunda i mattes närhet och kom när hon ropade i lite lagom tempo. Matte verkade i a f nöjd. Fast vi har inga bilder från vår alldeles egna promenad.


-Förut en dag, när det var lite mer mulet.
Nu är Mount Nelsson-Kairo mycket högre.

-Kolla, de har plogat gatan!
Och sedan vill jag klaga till högre makter: varför är det så FRUKTANSVÄRT mycket snö? Matte gör ju inget annat än skottar i stort sett hela tiden när hon är hemma. Och ja, vi fyrbenta gör vårt bästa och försöker hjälpa till så gott det går. Idag t ex, sprang vi hit och dit på mattes uppskottade infart och i snöhögen hon gjort till ett riktigt Mount Nelsson-Kairo. Det berget är nu 70-80 cm högre än taket på hammocken som bidar sin tid i snödrivorna. Och är vi inte ute och störtar runt i snön så övervakar vi mattes arbete inifrån vår utsiktsplats i fåtöljen vid fönstret.

-Man kan ju knappt se vårt hus där i snödrivorna1
Matte får ibland lite dåligt samvete över allt skottande. Det tar ju från HUNDTIDEN så då hittar hon på något åt oss inne när samvetet blir för tungt och lillmatte varit alltför absorberad av sina läxor och skoluppgifter under alltför lång tid och nästan glömt att vi finns. T ex har vi tränat igen på att sitta i en låda. Det är ingen match om ni frågar mig, men Kairo tyckte att jag tog för stor plats.

-Man KAN sitta i ett tvättkorgslock!
Till sist kan jag inte låta bli att visa några till bilder från vår snövärld. Tur man har bra luktsinne så man hittar hem, för snart ser man inte vårt hus bakom alla snödrivor.
Vår gata häromdagen.
Fast sen har det kommit ännu mer snö!

-Därutanför det högra fönstret ser man toppen av
Mount Nelsson-Kairo.

-Och här ser man utsikten från toppen
av Mount Nelsson-Kairo.

2 kommentarer:

Erika sa...

Vilken skön bild på grabbarna i lådan!

Stackars den skottande matten! Jag försökte hacka lite is i veckan och ryggen sade genast nej tack.

Jenny o Brio sa...

Hej Nelssonmatten! Taack för besöket på min blogg. Jag har lite taskigt med tid att läsa nuför tiden så det blir när jag kan, därför har det dröjt innan jag kikade in har. Vilka fina killar du har!!! Och visst är det spännande att man kan ändra uppfattning helt under en ganska kort tidsrymd ;) Undrar om det har med fördomar att göra tills man verkligen har tagit reda på lite mer och tittar med "fräscha ögon".
Imorgon är stora dagen när lille Brio kommer. Det ska verligen bli spännande. Jag ska kika in här flera gånger, helt klart! Och jag håller helt med om snön... Varför så in i bängen mycket????