Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

söndag 12 februari 2012

Nollgradigt! Inga vintertäcken!




Äntligen händer det något i pudelkillarnas tillvaro igen. Eftersom det idag var i det närmaste blidväder med nollgradigt och nästan sol så blev det några timmar utomhus. Vi började med nästan en timmes koppelpromenad med labradåran Meija och hennes matte och husse. Bara det var jobbigt nog, åtminstone för Kairo som hade ett väldigt sjå att kolla upp varför hon luktade så bedårande gott.

Så blev det en stunds lek i trädgården med matte, långlina på för Kairo för att minska risken för utbrytarförsök. Kairos egen matte behagade också titta ut så småningom och då flyttade vi oss ner till träsket och skoterspåren. Där blev det inkallningsträning och sitt-stanna-kvar-träning för båda killarna. Kairo i långlina, Nelsson med släpande koppel. Och båda hade fokus på sin respektive matte, och kom så snällt på inkallning i flygande fläng. Kanske för att störningarna just då var mikroskopiska. D v s inga andra hundar ute, enstaka skotrar på avstånd. Och så kom vi hem med två snömonster!


Tänk vad lite köttbullar kan åstadkomma!


1 kommentar:

Erika sa...

It's magic! Vad vore livet med hundarna utan köttbullar! Eller för den delen ost, falukorv, grillkorv eller varför inte kycklinggrillkorv. Eller pannkakor. Fast vid pannkakor drar jag personligen gränsen när jag tänker efter. Jag står INTE och steker pannkakor till hundarna när jag inte ens gör det åt människorna :-). (Undrar om hundarna kan tänka sig min linssoppa eller förnämliga vegetariska lasagne istället?)