Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

lördag 2 april 2011

Utställning!

-Nää, det är inte jag, det är Kairo!

Ja, alltså jag har slutat med sån´t, men den stackars Kairo fick tillbringa halva sin lördag i en utställningslokal. Hur kul är det på en skala??? Ja, kanske i a f roligare än att som jag få vakta hemmet i ensamt majestät i flera timmar tills de kom hem. Sedan fick jag OCKSÅ gå på utställning, fast jag behövde inte vara med, bara liksom kolla in finalen. En amstaff vann hela tillställningen. Valptvåan - där Kairo tävlade - vanns av en mops. Helt oförklarligt, enligt lillmatte som visade Kairo och hade lagt ner en hel del arbete på hans päls innan. Han fick i a f fin kritik och blev BIR och fick HP. Men vem har inte fått det på en inoff?

Kairo och hans matte visar upp sig.

-Jag måste ändå medge att min lillmatte
lyckats rätt väl med att få till
pälsen på Kairo. Så här såg han
ut när han kom hem - helt klart en vinnare, även
om inte domaren tyckte det.
Imorgon är åter en dag - en pudeldag för mig, en kördag för husse, en blanddag för matte, en "å-vad-skönt-att-få-vara-ensam-hemma-med-hundarna-dag" för lillmatte. Lev väl. Hälsar Nelsson.

2 kommentarer:

Erika sa...

Mycket söt lillmatte! OCH pudling.

Majsan sa...

"å-vad-skönt-att-få-vara-ensam-hemma-med-hundarna-dag" Tänka sig!! Just den meningen har jag längtat efter att få höra från vår Lillmatte. Undrar om hon kommer att yppa den nu efter ett år i Tyskland.

Sköt om er.