Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

torsdag 4 november 2010

Vickan och Danne

.. ja kronprinsessparet alltså, missade oss när de idag besökte vår lilla stad. Men våra mattar missade inte dem. Nä där stod vi och huttrade i snålblåsten  tillsammans med ett hundratal andra nyfikna. Ganska snart kom deras buss och körde fram bakom avspärrningsplastbanden, kronprinsessan klev ur med sitt följe. Och sedan stod vi bara där och huttrade tillsammans med ett antal andra två- och fyrbenta, medan hon gick runt, ingen fattade vad som hände, vi såg inget, alla bara väntade och frös. Något lokalt informerades om till kungligheterna som fick se ett antal personer springa runt en orienteringsbana, och kanske de kastade en blick mot oss åskådare också, vem vet. Själv tog jag med matte en sväng runt området och gjorde viktigare saker. Kairo värmde upp sin matte under tiden.
Vickan i vitt, Danne i mörk toppluva.

Ser ni vad alla fryser?

Jag, lillmattes ben och Kairo.


Där, i mitten, syns de igen.
Och sen var allt som vanligt igen.  Kvarnängen låg öde, folket hade gått hem, enstaka hundar med sina mattar och hussar syntes på promenadvägen. Vickan och Danne hade dragit iväg i sin buss.

3 kommentarer:

Erika sa...

Haha, underbart är kort!

Majsan sa...

Sist jag såg några kungligheter live så förstod jag iaf vad de gjorde. Det var kungen och drottningen i deras bröllopskortege. Vad jag däremot inte hade koll på var att det råkade infalla samma dag som jag bestämt mig för en shoppingtur i stora staden. Fy så bökig den shoppingturen blev.

Wahl Pocket Pro är den lilla tingesten jag använder mig utav. Finnemang till nosar och tassar på ovilliga pudlar. Brukar köpa på Jula men har även beställt på postorder från Claes Ohlsson.

Hoppas ni tinade upp snabbt efter ert huttrande.

Majsan sa...

Men ni står väl inte kvar där än?? Något måste ni ju ha hunnit med sedan dess!! Ni är dessutom utmanade ;o)