Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

lördag 27 november 2010

Utmaningen

Vi har blivit utmanade av Puzzel Jr och Zweetie. Här kommer våra svar:

Fyra TV-program jag tittar på:
Matten: Greys anatomy. Skavlan. Nyhetsprogram av någon sort. Nyårskonserten från Wien.
Nelsson: Samma som matten!

Fyra saker jag gjort idag:
Matten: Besökt spetsmattegymnasiet med tonåringen. Vrålfikat på kondis. Tillagat oxfilé (!). Hostat hela dagen.
Nelsson: Skällt på sjöisen som knakade när vi gick förbi. Kissat (!) på en hög med smutsiga lakan och örngott. Lärt mig sitta i en Hokuspokusstol.Stulit Kairos mat.

Fyra saker jag längtar efter:
Matten: Julledigheten. Ett hem som luktar och ser nystädat ut. Att krypa ner i varmvattnet i bubbelbadkaret utan skumöversvämning. Sommaren.
Nelsson: Att matte får ledigt från jobbet. Att springa fritt i skogen. Rallylydnadskursen i januari. Godare mat.

Fyra saker på önskelistan:
Matten: En hundbok av Åsa Nilssonne, glömt namnet men handlar om henne och hennes powder puff Zelda. L-o-R = Lugn och Ro. Massage. En matberedare som kan hacka och mixa.
Nelsson: Slippa vintertäcket, har ännu inte tvingats ha det, matte har -20 som gräns. Mycket hundgodis - inte ben. Ny pipleksak som Kairo inte får låna - då går den sönder. Fler pennor i huset - som jag kan bita sönder.

Fyra som jag utmanar:
Matten: Ger upp - våra läsare har redan utmanat eller blivit utmanade.
Nelsson: Håller med matten.

1 kommentar:

Unknown sa...

Skicka din adress så skickar jag boken!