Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

torsdag 15 april 2010

Trött

Klart man behöver täcke när rumpan är (nästan) bar.

Jag har blivit tass-badad ikväll, en enkel procedur enl matte när man nu bara har bollar längst ner och är kal på benen. Ja, det tog ju en stund förstås, för sen blev det föning i alla fall o matte envisades med att tassarna skulle rakas när de nu var sandfria. Jag blev väldigt trött av allt det här och när jag äntligen fick komma in i sovrummet skyndade jag mig att pula ner mig ordentligt i min säng.
Sista tiden har inte hänt så mycket här. Husfolket var bortresta ett tag och jag fick vara på hundpensionatet en natt och sedan hos min kompis Meija. Mycket trevligt om ni frågar mig. Husfolkets resa gick i sorgens tecken för det var begravning för lillmattes kusin, 31-åringen som fick en svår hjärnskada i april förra året vid en cykelolycka. Begravningen var enl matte vacker och passande en ung person, med vacker modern musik på orgel, flöjt och CD och en ung präst.
Men nu ser vi framåt igen och förbereder oss för årets begivenheter i - tro det eller ej - utställningsringarna.

3 kommentarer:

Vippe sa...

Ja, fy vad trött man blir av allt det där badandet och klippandet!

Leone sa...

Flinar brett! Här ska nu hittas resa upp i obygden - tåget eller flirta med sig Monica... det är frågan.
snart dags att anmäla sig till utställningen också
NU ska Monya i badet

birgit sa...

Grattis til fint utstillingsresultat. Synd dere ikke kunne komme til kenneltreffet i Värmland. Det var virkelig trivelig å treffe alle de andre Drefvikens-hundene:-) Hadde vært kult å treffe dere også.