Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

söndag 14 februari 2010

Dagens höjdpunkt!

Ja, det här var en av dagens höjdpunkter! Jag o lillmatte på toppen av en snöhög, nedanför satt husse och matte och fixade just fram fika. Det är därför jag ser så koncentrerad ut. För en gångs skull så tog hela familjen en söndagspromenad med målet FIKA i snön, ja lillmatte åkte skidor förstås. Vi var ute ett par timmar. På väg hem kom dagens andra höjdpunkt: jag satte efter lillmatte som åkte före och matte hängde inte med riktigt (hon höll i kopplet, vis av tidigare erfarenheter) så hon snabbade sig och skoterspåret höll inte riktigt för mattes kroppshydda - OOPS, skrek hon och föll raklång i snön. Det fattade jag direkt att det betydde "skynda dig hit Nelsson , vi ska leka" så jag vände på stubben och hoppade på henne. Det finns inget så roligt som mattar som krälar runt i snödrivorna!

En ny erfarenhet har jag gjort idag: en blå fyrkantig grunka som KLICKAR! Sedan får man godis. Matte lät väldigt rolig när hon läste instruktionerna som följde med - på tyska! Sedan hämtade hon ett lexikon och till slut konstaterade hon att här behövs fler hundböcker - på svenska.

5 kommentarer:

Erika sa...

Wunderbar mit einem Klicker ;).

Drutt sa...

Psst, när mattarna ramlar ska man passa på att tömma deras godisfickor.
Tschüss

Anonym sa...

Det är definitivt bästa belöningen för en pudel när matten kravlar omkring på alla fyra :D

Majsan

PS Jag har en klickerbok på Svenska som jag inte använder, vill Du låna den så kan jag skicka upp den till er DS

Leone sa...

NEEEEJ ta inte emot boken Anna-Carin! Jag ska ju gå kurs för Majsan på lördag... kan behöva läsa lite om klicker efter det antar jag...
Jag köpte min 3:e klicker för typ 3 år sedan - NU ska den användas - de övriga 2 har jag gett bort....

Så när jag kommer upp så ska vi klicka in varandra och se om det funkar..
Vill Anna-Carin ha ett glas vin? Nickar du - klickar jag och fyller glaset - deal??

Anneli & Twix sa...

Hej hej på er! Vilken härlig dag... Mysigt att ta med sig fika ut.

Du gjorde helt rätt Nelsson, att tok busa på Matte när hon ramlar ;):D

En fin söndag kväll!

Kram Anneli & Twix