Drefvikens Fred Astair

Drefvikens Fred Astair
Nelsson

måndag 12 januari 2015

Träna inomhus, eller nää

Nu är det kallt här igen. Man kan bara vara ute kortare stunder, enligt matte typ max en halvtimme åt gången. Just nu -20, återigen enligt matte. Frågar ni mig så tycker jag att när man väl är ute så kan man vara ute ett tag. Några timmar eller så. Fast varför gå ut om man har det skönt inne? Då kan man lika gärna vara kvar inne. Ja, om ni förstår så menar jag bara att man har det bra där man är. Inne kan man ju bara mysa på. Ute finns otroligt mycket att hålla reda på.
Kairo, har har alltid bråttom oavsett om han ska ut eller in. Jag tar det lite mer piano. Brukar t o m backa och streta emot när vi ska ut. Eller in.
Häromkvällen var det mycket snö. Matte fick skotta länge. Vi fick sitta inne länge och vänta på henne. Det är tråkigt tycker vi. Vi gick i alla fall en av våra kvällsturer som tar 45 min och det var ganska mycket snö att plöja fram i.
Där framme är järnvägsövergången in
mot vårt område.
Ikväll fick matte plötsligt för sig att vi skulle träna nåt. Hon hittade en träapport och tyckte vi kunde testa lite. Jag fattade nada, snusade lite på den, prövade ta den i munnen och släppte den direkt på golvet framför mattes fötter. Då kom Kairo som skjuten ur en kanon och greppade den, drog några varv runt köket och inväntade en belöning för att släppa den. Matte körde bytesmetoden.  Sen fick han ta den på riktigt. Han greppade den direkt i ett fast grepp, höll kvar tills matte sa till och släppte i mattes hand, En gång, en gång till men se tredje gången då drog han igen in under ett bord och matte efter. Kul det där med apportträning!

1 kommentar:

Erika sa...

Mycket bra Nelsson! Man ska inte vara allt för medgörlig! Det är ju ändå rätt besvärligt att gå ut. Och gå in. :-D